Subscribe Twitter

Wednesday, November 23, 2011

Apa bestnya balik kampung???

Entry ni utk org yg ada kg..hik..hik..hikk..yg takde kg..jom lar tumpang kg GF ni hah..
  Apa best balik kg..selain jumpa mak pak tercinta??
Ingat lagi masa kecik2 dulu..selalu tanya mak..

Mak ni pokok apa? tu pokok apa?
Mak jawab ni pokok durian..ni rambutan..ni cempedak..pelam..
bila nk berbuahnya mak??
Nanti bila mak dah tua..korang dah besar2..cucu2 mak yg akan merasanya buah2nya..
bukannya makk..mak entah ada lagi entah tidak..
Betul ckp makkk...tp Alhamdullillah mak merasa..anak2 mak merasa..cucu2 makpun merasa..


Ni lar raja segala buah kat umah mak tu..yg menjadi pujaan ramai..hik..hikk
Blh cuit2 jer wey durian tu....budak kenit 2 org tu pun sampai..
Pokok durian mak ni bukannya kat dusun ceruk pelusuk..kat depan umah mak jer..silap2 org yg lalu lalang tu blh kena timpa buah duriannn..



Durian ni..nak habaq maiii..lebih sedap dari musang king..ni kira 'musang king kong'



Cempedak ni lagi hebatt...tergolek2 kat tanah jerr..aiii merangkak jer wey nk petik ni..


Hah ni ngaper pulak? Si kakak menangis nk boktan..dia mmg hantu rambutan..
'' ummi..kakak nk buah yg ada rambut2 tu..''


Tapi rambutan ni belum masak habis lagi..baru nk kuning2 gitu..kalau dah masak..terliur tgkk...dari jauh nampak merah ranum jerrr..


Ni pulak tahu tak buah apa? Ni bau dia sampai ke otakkk..buah kuinin ( eh tak sure spellingnya )
Adik beradik ngn buah pelam jgk..Pokok tinggi kelangit..kalah pokok deroyann..memang tunggu dia jatuh kebumi jer..sbb takde sapa nk mengaitnya..


Ohhhh my luv cik ciku..
buah ni yg palingg GF sukeeee..buah cikuuu..ni kat belakang umah mak jer..besow2 buahnya..ciku ni tak bermusim..asyik ada jer buahnya..


Jambu ni kecik2 dulu suka makan..tp sekarang pandangpun tidak..


Kalau balik kg tak teringinpun nk makan betik ni..tapi bila balik sini siap beli sepotong sehinggit..
Makpun mmg tak mkn larr..kesian ko betikk..jatuh tersembam kebumi..pastu beranak pinak..

Untuk uolls yg ada kg tapi takde buah2an..jom lar ke kg GF..selain dari buah2 ni..ada kelapa muda..kelapa tua..kelapa sawitpun ada..hik..hikk..yg ni confirm sentiasa ada..tak bermusim..

2 comments:

ameris said...

tess.. bestnya ciku kt kg lu...
huhuhu, mengidam nk ciku plak nie wei.

goldfinger said...

ala ciannya mak yong ni...

Post a Comment

Wednesday, November 23, 2011

Apa bestnya balik kampung???

Posted by GOLD FINGER at Wednesday, November 23, 2011
Entry ni utk org yg ada kg..hik..hik..hikk..yg takde kg..jom lar tumpang kg GF ni hah..
  Apa best balik kg..selain jumpa mak pak tercinta??
Ingat lagi masa kecik2 dulu..selalu tanya mak..

Mak ni pokok apa? tu pokok apa?
Mak jawab ni pokok durian..ni rambutan..ni cempedak..pelam..
bila nk berbuahnya mak??
Nanti bila mak dah tua..korang dah besar2..cucu2 mak yg akan merasanya buah2nya..
bukannya makk..mak entah ada lagi entah tidak..
Betul ckp makkk...tp Alhamdullillah mak merasa..anak2 mak merasa..cucu2 makpun merasa..


Ni lar raja segala buah kat umah mak tu..yg menjadi pujaan ramai..hik..hikk
Blh cuit2 jer wey durian tu....budak kenit 2 org tu pun sampai..
Pokok durian mak ni bukannya kat dusun ceruk pelusuk..kat depan umah mak jer..silap2 org yg lalu lalang tu blh kena timpa buah duriannn..



Durian ni..nak habaq maiii..lebih sedap dari musang king..ni kira 'musang king kong'



Cempedak ni lagi hebatt...tergolek2 kat tanah jerr..aiii merangkak jer wey nk petik ni..


Hah ni ngaper pulak? Si kakak menangis nk boktan..dia mmg hantu rambutan..
'' ummi..kakak nk buah yg ada rambut2 tu..''


Tapi rambutan ni belum masak habis lagi..baru nk kuning2 gitu..kalau dah masak..terliur tgkk...dari jauh nampak merah ranum jerrr..


Ni pulak tahu tak buah apa? Ni bau dia sampai ke otakkk..buah kuinin ( eh tak sure spellingnya )
Adik beradik ngn buah pelam jgk..Pokok tinggi kelangit..kalah pokok deroyann..memang tunggu dia jatuh kebumi jer..sbb takde sapa nk mengaitnya..


Ohhhh my luv cik ciku..
buah ni yg palingg GF sukeeee..buah cikuuu..ni kat belakang umah mak jer..besow2 buahnya..ciku ni tak bermusim..asyik ada jer buahnya..


Jambu ni kecik2 dulu suka makan..tp sekarang pandangpun tidak..


Kalau balik kg tak teringinpun nk makan betik ni..tapi bila balik sini siap beli sepotong sehinggit..
Makpun mmg tak mkn larr..kesian ko betikk..jatuh tersembam kebumi..pastu beranak pinak..

Untuk uolls yg ada kg tapi takde buah2an..jom lar ke kg GF..selain dari buah2 ni..ada kelapa muda..kelapa tua..kelapa sawitpun ada..hik..hikk..yg ni confirm sentiasa ada..tak bermusim..

2 comments on "Apa bestnya balik kampung???"

ameris on November 23, 2011 at 8:14 AM said...

tess.. bestnya ciku kt kg lu...
huhuhu, mengidam nk ciku plak nie wei.

goldfinger on November 24, 2011 at 1:46 AM said...

ala ciannya mak yong ni...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...